• kontakt@abcpijar.pl

ul. Opolska 22, Katowice

802 365 984

Jak zrobić zdjęciową sesję biznesową?

Jak zrobić zdjęciową sesję biznesową?

Trzeba przyznać, że biznes XXI wieku jest, w większym niż kiedykolwiek wcześniej stopniu, budowany na spójnym wizerunku. Często strona internetowa jest nie tylko pierwszym, ale i jedynym miejscem kontaktu z firmą, z której usług korzystamy. Dlatego to, co zobaczymy na firmowej stronie czy na zdjęciu profilowym branżowego portalu, bardzo mocno wpływa na to, jakiego nabierzemy do niej stosunku. Jeśli zastanawiamy się, komu powierzyć ważne dla nas zadanie i gdy czytamy specjalistyczne porady w prasie branżowej, z natury rzeczy chcielibyśmy wiedzieć, kto stoi po drugiej stronie. Musisz wiedzieć, że nic nie jest w stanie skuteczniej utwierdzić nas w raz podjętej decyzji niż budząca zaufanie twarz człowieka, który zadba o nasze interesy. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego jak przygotować się do sesji biznesowej. Przeczytaj go koniecznie!

Zobaczyć człowieka

Zacznijmy od tego, że sesja komercyjna i biznesowa zawsze mieć będzie jeden cel – przedstawić osobę portretowaną jako osobę rzetelną i oddaną swojej pracy, a zarazem jako właściwą osobę na właściwym miejscu. W związku z tym jeśli podejmujemy się sfotografowania całego zespołu, pamiętajmy o tym, że dobry team tworzą z zasady ludzie o różnych osobowościach – czego innego oczekiwać będziemy od szefa czy szefowej korporacji, inaczej wyobrazilibyśmy sobie wzorowego pracownika działu HR, programistę, grafika, magazyniera czy doradcę w sklepie. No cóż, dobra seria zdjęć biznesowych potrafi nie tylko uwzględnić te różnice, ale również przekonać widza, że ów zbiór różniących się między sobą ludzi potrafi połączyć siły dla wspólnego celu. Ważne jest również to, by portretowany był na fotografii sobą, nie zaś stereotypowym przedstawieniem własnej funkcji, gdyż jest to najgorszą rzeczą, jaką mogłaby się nam przytrafić (oprócz oczywistych błędów technicznych).

Znaleźć właściwe podejście

Przede wszystkim, aby nasze fotografie spełniły swoje zadanie, musimy wiedzieć, z kim mamy do czynienia. W związku z tym pierwszym krokiem do udanej sesji będzie zawsze solidnie przeprowadzona wstępna rozmowa. Dlatego musimy dowiedzieć się od klienta, jakie idee przyświecają jego firmie, w jakich mediach chciałby się zaprezentować, do jakich grup klientów (lub potencjalnych współpracowników) chciałby trafić i od jakiej strony pragnie się im przedstawić. Dopiero gdy to już ustalimy, przedyskutujmy z klientem ogólną koncepcję sesji – czy modele przedstawieni zostaną na neutralnym tle, czy też może w firmowym otoczeniu, co pomoże widzowi zbudować sobie bardziej wszechstronny i wyrazisty wizerunek firmy? Dodatkowo, jeśli klientowi zależy na tym to raz przygotowaną sesję można spokojnie wykorzystać w różnych sytuacjach.

Udostępnij:

Polecamy:

profesjonalne sesje zdjęciowe

Zobacz